Společenská odpovědnost (CSR - Corporate Social Responsibility) je způsob podnikání, který je v souladu s etickými, zákonnými, komerčními a společenskými očekáváními, případně jde nad jejich rámec.
Základním principem je dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací a do vztahů se zainteresovanými stranami.
Dokument formuluje pravidla chování organizace z pohledu filozofie 3P (Profit-Planet-People):
- Ekonomická hlediska
- Environmentální hlediska
- Sociální hlediska
Návod pro podporu dobrovolných závazků stanovuje
- ISO 26000 (není určena pro certifikaci)
- Český systém hodnocení CSR - metoda KORP
Co vám implementace systému managementu společenské odpovědnosti přinese?
- zlepšení image a růst důvěry v organizaci
- konkurenční výhoda
- lepší vztahy s okolím
- loajalita a spokojenost zaměstnanců
- dlouhodobá udržitelnost a stabilita firmy
- ekonomické úspory
Systém je vhodný
- pro malé i velké organizace
- pro podnikatelský i veřejný sektor
Obsah systému managementu společenské odpovědnosti
- odpovědnost managementu
- identifikace zainteresovaných stran
- identifikace aspektů (ekonomických, environmentálních, sociálních)
- management zdrojů
- dialog se zaměstnanci a zainteresovanými stranami
- ukazatele výkonnosti
Nabízíme konzultace, interní audity a odbornou pomoc v průběhu zavádění. Naši konzultanti jsou vyškolení manažeři a auditoři SCR.