Standardní vysoká kvalita stavebních prací je základní podmínkou konkurenceschopnosti stavební firmy na otevřeném evropském trhu.
Problematika kvality prováděných prací je ve stavebnictví ještě naléhavější než v jiných oborech. Tento fakt je dán úrovní stavebních dělníků, jejich velkou fluktuací, značnou rozmanitostí prováděných činností a staveb a nároky na důslednou koordinaci všech subdodavatelů.
Pro zabezpečení vysoké kvality stavebního díla již nevystačíme s jednoduchou technickou kontrolou. Kontrolovat kvalitu výsledného díla nebo jeho částí je samozřejmě důležité, nicméně je tento přístup, z hlediska odstraňování případných vad a neshod, poněkud drahý. O kvalitu je třeba dbát aktivním přístupem, což znamená předcházet možným neshodám. Jako nástroj používá dnes již většina větších stavebních firem certifikovaný systém managementu kvality podle ČSN EN ISO 9001. V tomto směru se otvírá široké pole pro zlepšování od prostého naplnění požadavků normy po vyladěný a efektivní systém kvality na všech stupních řízení.
Mimo vlastní péči o kvalitu výsledného díla je třeba věnovat patřičnou pozornost všem zúčastněným procesům: